Intersport ny sponsor för längdlandslaget

av langd • 16.06.2014

Efter VM och OS-framgångarna för längdlandslaget vill Intersport vara med i den offensiva satsningen mot kommande mästerskap.
– Längdlandslaget är en drömpartner för oss, säger Ulf Kinneson, VD för Intersport, som nyligen tecknat ett treårsavtal med längdlandslaget.

Efter VM och OS-framgångarna för längdlandslaget vill Intersport vara med i den offensiva satsningen mot kommande mästerskap.
– Längdlandslaget är en drömpartner för oss, säger Ulf Kinneson, VD för Intersport, som nyligen tecknat ett treårsavtal med längdlandslaget.

Efter VM och OS-framgångarna för längdlandslaget vill Intersport vara med i den offensiva satsningen mot kommande mästerskap.
– Längdlandslaget är en drömpartner för oss, säger Ulf Kinneson, VD för Intersport, som nyligen tecknat ett treårsavtal med längdlandslaget.

Intersport siktar precis som längdlandslaget högt och söker ständigt utveckla sig på marknaden för att bli bäst.

Nu gör man det hand i hand med Charlotte Kalla, Marcus Hellner och de övriga stjärnorna i succélaget från Sotji-OS.

Ett treårigt samarbetsavtal är ingått med Svenska Skidförbundet. Därmed blir Intersport en betydelsefull sponsor till Ski Team Sweden X-Country.

– Längdlandslaget är sprängfyllt av profiler som kan bidra med kunskap och kommunicera Intersport-andan. I vår satsning att bli branschbäst på sport har vi prioriterat ett antal speciellt viktiga fokusområden. Dit hör definitivt längdskidåkning, säger en nöjd Ulf Kinneson och fortsätter:

– Längdskidåkning är en folkkär idrott som når hela svenska folket och utövas av barn, ungdomar, motionärer och elit. Jag tror dessutom starkt på multisport-trenden. Via längdstjärnorna når vi ett viktigt kundsegment som behöver utrustning för exempelvis löpning och rullskidåkning.

Längdlandslaget får å sin sida resurser av Intersport för att ytterligare stärka sin ställning som en av världens bästa skidnationer, vilket förhoppningsvis ska ge många svenska medaljer i mästerskapstävlingar under kommande år.

– Vi välkomnar Intersport in i vår sponsorfamilj och vet att de kommer att tillföra mycket på många olika nivåer. Ett långsiktigt samarbete gör att vi tillsammans kan jobba strategiskt och målinriktat för att nå bästa möjliga resultat, säger Svenska Skidförbundets längdchef Johan Sares.

Om Intersport:
Intersport är ett av Sveriges mest kända varumärken med drygt 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. – världens största sportkedja med fler än 5 430 butiker i 42 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10 miljarder euro globalt. www.intersport.se

Show sharing buttons

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

MEST LÄSTA

  • Kristine Stavås Skistad
    1

    Lagkamraten avslöjar: mysteriet Skistad

    by Max Östlund/Ingeborg Scheve
    15.10.2024
  • 1

    Maja Dahlqvist: ”Att lyckas individuellt är det jag vill absolut mest”

    by langd
    13.10.2021
  • 1

    Jonna Sundling sex sekunder från pallen på JVM

    by langd
    23.01.2013
  • 1

    Anders Byström blir ny landslagschef

    by langd
    02.04.2020
  • 1

    Startlista världscupen skidskytte Nove Mesto – damer stafett torsdag

    by langd
    04.03.2021

Fler artiklar

  • FIS höjer prispengarna i världscupen

    Det internationella skid- och snowboardförbundet (FIS) har beslutat att höja prispengarna för alla discipliner i världscupen.
    av Langd.se
    14.06.2025
  • Rullskidsäsongen drar igång

    av Maja Eriksson
    13.06.2025
  • Okänd 23-åring kan bli svenskornas nya utmanare

    av Ingeborg Scheve/Maja Eriksson
    13.06.2025
  • Utmanar rekordtiden i En Svensk Klassiker

    av Maja Eriksson
    12.06.2025
  • Talangtrion stannar i Skellefteå

    av Maja Eriksson
    12.06.2025