Vasaloppet och Swix i utvidgat samarbete
Vasaloppet kommer från och med säsongen 2014/15 att utöka sitt samarbete med Swix till att också omfatta rollen som stavleverantör.
Samarbetet lyfts samtidigt från leverantörsnivå till partnernivå i sponsorsamarbetet.
Swix är också värd för UngdomsVasan från och med säsongen 2014.
Vasaloppet kommer från och med säsongen 2014/15 att utöka sitt samarbete med Swix till att också omfatta rollen som stavleverantör.
Samarbetet lyfts samtidigt från leverantörsnivå till partnernivå i sponsorsamarbetet.
Swix är också värd för UngdomsVasan från och med säsongen 2014.
– Vi är väldigt glada att Swix vill utöka sin satsning på vårt samarbete, vi strävar alltid efter långsiktiga partnerskap där vi kan utveckla arrangemangen tillsammans. Vi ser fram emot att se vad vi kan åstadkomma på både den norska och den svenska marknaden, säger Lena Hermansson, sponsorsansvarig hos Vasaloppet.
– Sedan vi inledde vårt samarbete med Vasaloppet 2009 har vi sett en positiv utveckling av intresset för längdskidåkning och motionsidrott i Sverige. Vasaloppet är en viktig drivkraft i denna positiva utveckling för hälsa och motion i Sverige. Detta sker samtidigt som Swix har haft en god utveckling och vi ökar vår satsning på den svenska marknaden, säger Björn Håkenrud chef på Swix i Sverige och Norge och fortsätter:
– För oss är det viktigt att inte bara ha fokus på elitsponsring utan också bidra mot den stora massan av breddidrott och yngre utövare. Det är här vi träffar den största andelen av våra kunder. I vårt samarbete med Vasaloppet har vi investerat i närvaro och aktiviteter. I och med att vi satsat på att finnas på plats under loppen med representanter och service faller det sig också naturligt att även tillhandahålla stavservice vid loppen. Vårt mål är att detta ska ge ökad service för deltagarna men också en smidigare hantering för arrangören och alla duktiga funktionärer.