Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Charlotte Kalla är One Way:s stora affischnamn i Sverige. Framöver har One Way egen distribution och försäljning i Sverige. FOTO: One Way.
Charlotte Kalla är One Way:s stora affischnamn i Sverige. Framöver har One Way egen distribution och försäljning i Sverige. FOTO: One Way.

One Way satsar vidare i Sverige

Tidigare var Nordic Trade representant för One Way i Sverige men nu tar One Way över distributionen och försäljningen på egen hand i Sverige.
Country Manager är Pär Olofsson som kommer från en bakgrund inom textilbranschen.

Utvecklingen för One Way har de senaste åren varit mycket stark. Bolaget har genom sin 10-åriga historia växt starkt på skidmarknaden dels som stavmärke, men nu även genom en bredare produktportfölj. Man kommer fortsatt ha ett starkt fokus inom de nordiska idrotterna. 

One Way tar nu över distributionen och försäljningen själva i Sverige detta år. OW kommer nu kunna erbjuda ett större och starkare produktsortiment än tidigare år i Sverige. Där kommer bland annat textil, skidor, rullskidor, stavar, glasögon vara ett fokusområde för att kunna erbjuda ett helhetsupplägg för återförsäljarna.
 
Falu VM där OW var huvudsponsor var en bra plattform för att visa fram sig och stärka varumärkets roll. Man är därför också partner till Lathi VM 2017. Företaget kommer fortsatt satsa starkt på skidåkningens alla stora event.
 
OW satsar nu på idrottande inte enbart på vintern utan 365 dagar om året. Ett stort projekt är inom cykling där man är personlig partner till Alexander Kristoff samt Tour de France laget Katusha. Katusha som för övrigt i år vart riktigt framgångsrika resultatmässigt är ett av företagets nya flaggskepp som skall lyfta OW till ett åretruntmärke.
 
I övrigt så satsar man fortsatt på jobba närma de aktiva och partnerskap med unga och talangfulla idrottare. I Sverige så är Charlotte Kalla ett givet affischnamn för OW-produkter.
 
Försäljningsorganisationen håller nu på byggs upp i Sverige för att kunna serva alla sporthandlare på bästa sätt. Företaget märker ett starkt intresse av OW:s produkter vilket gör att man nu kommer satsa ännu mera i Sverige.  Country Manager för Sverige är Pär Olofsson som kommer med en bakgrund från textilbranschen.
 
Pär kommer i nuläget fokusera på att kontakta återförsäljare och peka på märkets stora potential. Han kommer till stor del arbeta med personlig kontakt för att bygga bra relationer med återförsäljarna. Företaget är också känd för att använda sig mycket av sociala medier där de flesta representanter från företag till slutkonsument finns.

 

Siste nyheter

Jörgen Brink vill inspirera till sommarträning genom att bjuda in till virtuella Brink Tour på SkiErg.

Jörgen bjuder in till virtuella Brink Tour

Trefaldige Vasaloppsvinnaren Jörgen Brink vill ge alla tävlingssugna en fin utmaning under sommar och höst. Han bjuder in till en virtuell tour på SkiErg under namnet Brink Tour. – Jag hoppa att det ...
Rehns BK kan bli Sveriges starkaste klubb på herrjuniorsidan i vinter.

Rehns BK förstärker med Bergström och Berg

Rehns BK är en uppstickare i skid-Sverige som samlar många satsande herrjuniorer. Truls Gisselman är den mest framgångsrika åkaren i klubbens satsning på duktiga juniorer. Nu satsar klubben ytterligar...
Det bjud på toppenförhållanden i Torsby skidtunnel nu. FOTO: Torsby Skidtunnel & Sportcenter.

Fina förhållanden i skidtunneln i Torsby

Vill man få några riktigt fina skidturer nu mitt i sommaren så är det ett bra läge att åka till Torsby skidtunnel. – Vi har stenhårda fina spår nu och har fått mycket fina omdömen, bland annat från l...