Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Daniel Richardsson är en av Stonehams åkare, märket som nu har gamla sprintstjärnan Peter Larsson som marknadschef. FOTO: Stoneham.
Daniel Richardsson är en av Stonehams åkare, märket som nu har gamla sprintstjärnan Peter Larsson som marknadschef. FOTO: Stoneham.

Peter Larsson – marknadschef hos Stoneham

Peter Larsson är för de flesta mest känd som en av Sveriges första och största sprintstjärnor i längdskidspåret. Med fyra indviduella världscupsegrar och både VM- och OS-tävlingar på meritlistan har han bidragit till det svenska skidundret.
Nu är han tillbaka i längdskidvärlden på allvar, när han antar rollen som marknadschef för ett av marknadens mest spännande varumärken, Stoneham.

Peter var med och tog fram idén om Stoneham, men har sedan dess haft andra uppdrag. Men nu återförenas han med varumärket och sin vapendragare Fredrik Persson, även han före detta landslagsåkare och den andra hälften bakom idén till varumärket.

– Vi tyckte att längdskidkläder var väldigt likriktat och ospännande. Det behövdes något nytt och fräscht. Någon som utmanade och hittade nya vägar. Dagens skidentusiaster nöjer sig inte med enbart funktion. De vill få ut mer av sina kläder, berättar Peter Larsson.

En som gillar Stonehams värderingar är Daniel Richardsson, en av Sveriges just nu mest lysande stjärnor, som varit kontrakterad av Stoneham de senaste säsongerna. Och fler stjärnor är på gång.

Varumärket ägs idag till största delen av Nomade Collection, med bas i finska Vasa. Stoneham säljs redan på 15-talet marknader, bland annat i Kina, Ryssland och Kanada förutom stora delar av Europa.

 

Siste nyheter

Johan Eriksson med Auklandbron i bakgrunden. FOTO: Vasaloppet/Alexander Winther.

Johan Eriksson är tillförordnad VD för Vasaloppet

Vasaloppets utvecklingschef Johan Eriksson har utsetts till tillförordnad VD för Vasaloppet. En post han kommer att inneha åtminstone det kommande halvåret. Närmast på programmet står den digitala va...