• Här är vinterns världscup

    Trots att VM är huvudmålet för de flesta i vinter, så körs också världscupen som vanligt och Sverige står centralt med både premiär och final.
    Mycket är tradtionellt i världscupen, som numera saknar en rejäl femmil för herrarna…

  • Det blev Östersund för Team 2015

    Team 2015 har inlett sitt första snöläger för säsongen. För juniorlandslaget är det Östersund som gäller som lägerort, och för utvecklingslandslaget är det med största sannolikhet Arvidsjaur som får besök.
    Anledningen är förstås snöbristen och mildvädret som gjort att den ordinarie lägerorten Bruksvallarna tyvärr inte lyckats få ihop tillräckligt med spår. Veckan kan dock bjuda på minusgrader och snöfall, vilket snabbt kan ge ändrade spårmöjligheter.

  • Blir Ida en VM-skräll…???

    Ida Ingemarsdotter har gjort resultat som det står respekt av i stora mästerskap, men ändå hamnat lite i skymundan av Kalla och Haag.
    Hon var till exempel i VM-finalen i sprint senast i Liberec 2009.
    Nu är hon lite i valet och kvalet om hon ska satsa på teamsprint eller 4×5 kilometer vid VM i Oslo i vinter…

  • Finsk skandal – förbundet tog aktivas pengar

    Krisen i det finska skidförbundet var större än någon kunde ana. Nu har det avslöjats att det finska skidförbundet har använt pengar som har tillhört de aktiva för att dom ska klara sig ekonomiskt.
    Enligt YLE har förbundet lånat som mest 400.000 euro (3,75 miljoner SEK) från en stiftelse som ska stöda de aktiva. I Ilta-Sanomat säger skidförbundets ordförande Matti Sundberg att pengarna nu har betalats tillbaka i sin helhet.

End of content

End of content