Johanna överraskade – Anton tog en SM-dubbel
Johanna Holmberg sträcker armarna i vädret och jublar över SM-guld i sprint. Hon överraskade och övertygade i Karlstads sommarhetta under söndagen. Samtidigt passade Anton Grahn på att ta en dubbel i herrklassen. Två SM-guld på två dagar.
ÖSK-åkaren Johanna Holmberg var verkligen på hugget och var först över linjen i alla sina heat. I finalen var hon halvsekunden före IFK Umeås Ebba Stenman, som tog sitt andra silver på två dagar.
Masstartssegrarinnan Emilia Eriksson, Ulricehamn var också under sekunden efter, men fick nu ett brons istället.
Därmed petade hon lördagens bronstjej Mathilda Grahn, IFK Mora ur pallen.

I herrklassen kunde ingen hota Anton Grahn den här dagen heller. Han var åter igen bäst på upploppet, nu i favoritgrenen sprint. En perfekt SM-helg i Värmland med två guld för den långe moraåkaren.
Nu ble det också dubbelt IFK Mora, då klubbkompisen Jacob Larsson var närmast Anton över mållinjen.
Bronset gick till IFK Umeå och Elias Malm, som också övertygade den här dagen och var under sekunden efter i mål.
Resultaten hittar du här.










