Det blev succé för skidåkarparet Moa Lundgren och Gustav Kvarnbrink under VM i Hyrox. Duon slog svenskt rekord och fick med sig en medalj.
De hade samma plan. Bara en fick grönt ljus.
Han har åkt på samma skidmärke sedan han som 14-åring fick en T-shirt och 50% på skidorna. Nu är det dock slut. OS-tvåan från USA är den nästa toppåkaren som meddelar att han byter skidmärke nästa säsong.
Petter Northug är en av två norska profiler som är klara för höstens omgång av Let’s Dance i Sverige.
Han missade VM och hade det tungt under OS. Medan resultaten sviker, rullar miljonerna in. Nu vänder Iivo Niskanen på allt inför VM i Falun.
Huvudsponsorn för längdskidåkningens världscup drar sig ur. Nu varnas det för en ekonomisk jättesmäll.
Moa Lundgren är den andra landslagsstjärnan som byter skidmärke inför kommande säsong.
Maja Dahlqvist tog både guld och silver under OS i Milano/Cortina. Nu berättar hon att det inte blir någon flytt hem till Falun, där VM går av stapeln till vintern.
Efter ett otroligt dramatiskt val under FIS-kongressen i Belgrad förlorade den sittande FIS-presidenten Johan Eliasch (bildet) med endast 1 röst. Därmed måste den förmögne svensk-brittisk-georgiske chefen avgå.
Österrikes skidförbunds verkställende direktör Christian Scherer (bilden) är säker: ”FIS-presidenten Johan Eliasch blir inte omvald”, säger han inför veckans spännande FIS-kongress i Belgrad. Han menar Eliasch är ansvarig för ekonomiska felutvecklingar inom FIS.