Förkylningssymptomen slår till igen – Reser hem från Oslo
Under VM var Calle Halfvarsson den från landslaget som fick åka hem p.g.a. förkylningssymptom. Nu är det den kvinnliga kollegans tur.
Jonna Sundling reser hem från Oslo efter att förkylningssymptomen slagit ned i landslaget igen.
Sundling som åkte hem från Trondheim med fyra medaljer och en femteplats i femmilen får nu passa på att vila.
”Jonna Sundling har under fredag morgon vaknat med förkylningssymtom. Hon avstår därmed helgens världscuptävlingar i Oslo, och reser hemåt”, skriver Landslaget i ett pressmeddelande.
Läs även: Ingen femmil i Holmenkollen – Smålänningarna tar plats i truppen
I stället för att genomföra en femmil kommer man att genomföra två distanslopp med individuell start. Först en i klassisk stil över 20 kilometer på lördagen. Och på söndagen är det fristil som gäller över 10 kilometer.










