Anna Jönsson Haag under förberedelserna inför Birkebeinerrennet.
Tävlingar & Resultat
CHECK COMPETITIONS
Intresset för Ski Classics ökar
Allt fler tittar på Ski Classics. Det har skett en betydande ökning av mediaräckvidden de senaste åren på deras topp tre marknader, Sverige, Norge och Tjeckien.
Enligt de senaste siffrorna från nuvarande och tidigare säsonger har TV-räckvidden per tävling på de tre toppmarknaderna ökat i Sverige, Norge och Tjeckien med 13,2 % mellan säsong XII och säsong XIV.
Specifikt har TV-räckvidden per tävling i Sverige ökat från 1 052 143 till 1 139 316, i Norge från 399 643 till 477 833 och i Tjeckien från 285 976 till 350 051 per evenemang.

– Att se mediaräckvidden öka är ett gott kvitto på att intresset för Ski Classics, våra Pro Tour- och Challenger-tävlingar, Pro Teams och deras åkare växer. Vi är mycket stolta och ödmjuka över att över 2 miljoner människor följer varje Pro Tour-evenemang och totalt hittills, med 2 evenemang kvar, totalt 26 miljoner tittare den här säsongen, förhoppningsvis tar alla också på sig sina egna skidor och njuter av vår fantastiska sport, och vi utmanar dem alla att nästa vinter åtminstone åka ett Ski Classics-evenemang. Vi är mycket stolta över att alla Ski Classics-helger också är öppna för motionsskidåkare, vilket skapar en fantastisk hälsorörelse för män och kvinnor, såväl motions- som elitåkare! säger David Nilsson, CEO Ski Classics.
Nästa lopp i Ski Classics är Reistadløpet 1 april och dagen efter är det dags för säsong XIV:s avslutande lopp Summit 2 Senja 2 april.
Läs mer om Ski Classics på skiclassics.com