’- Jag har tappat respekten

av langd • 23.01.2010
’- Jag har upptäckt att dom inte är så väldigt farliga dom där framme… Jag har tappat respekten, säger Magdalena Pajala som inför storpubliken på hemmaplan vann SM-guldet i sprint före Charlotte Kalla.

’- Jag har upptäckt att dom inte är så väldigt farliga dom där framme… Jag har tappat respekten, säger Magdalena Pajala som inför storpubliken på hemmaplan vann SM-guldet i sprint före Charlotte Kalla.

’- Jag har upptäckt att dom inte är så väldigt farliga dom där framme… Jag har tappat respekten, säger Magdalena Pajala som inför storpubliken på hemmaplan vann SM-guldet i sprint före Charlotte Kalla.

– Jag bestämde mig inte före i morse att åka idag. Det har varit rätt mycket på slutet, säger Magdalena till SVT direkt efter målgången.
Hemmahoppet åkte en perfekt final och låg i rygg på Charlotte Kalla, som drog nästan hela finalen. Men på upploppet var det inget snack om saken. Magdalena Pajala passerade Charlotte och kunde nästan inte tro att det var sant.
Nu seglar hon upp som ett mycket aktuelt namn för att få åka den klassiska sprinten på OS i Vancouver, dit hon blev uttagen tidigare i veckan.
Charlotte Kalla var snabbast i kvalet och tog silvret. Kampen om bronset avgjordes först efter fotofinish och där vann Britta Norgren före Anna Haag i en tight duell.
Lina Andersson var femma och Eva Svensson sexa i finalen.
B-finalen vann Sofia Bleckor från IFK Moras SK före Linn Sömskar och Mia Eriksson. Vidare följde Ingrid Vikman, Lina Korsgren och Jennie Öberg i damernas B-final.
 

Show sharing buttons

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

MEST LÄSTA

  • 1

    Här är ALLA svenskar som åkte Marcialonga

    by langd
    26.01.2009
  • 1

    Visdomstand ställer till det för Anna Haag på SM

    by langd
    28.01.2009
  • 1

    Tommy Limby har avlidit

    by langd
    14.01.2008
  • 1

    Mathias Fredriksson pappa igen

    by langd
    19.09.2010
  • 1

    Trivs som frontfigur

    by langd
    12.02.2008

Fler artiklar

  • Gus Schumacher byter också skidmärke

    Han har åkt på samma skidmärke sedan han som 14-åring fick en T-shirt och 50% på skidorna. Nu är det dock slut. OS-tvåan från USA är den nästa toppåkaren som meddelar att han byter skidmärke nästa säsong.
    av Kjell-Erik Kristiansen
    19.06.2026
  • Varför träna på hög höjd?

    av Mattis Basille
    19.06.2026
  • Bryter med landslaget: ”Jag är mycket missnöjd”

    av Ingeborg Scheve
    18.06.2026
  • LÖPTRÄNING: Effektiva intervaller – förbättra din syreupptagningsförmåga

    av Maja Eriksson/Längd.se
    18.06.2026
  • SVT utökar bevakningen av Vasaloppsveckan

    av Maja Eriksson
    17.06.2026