Flera nya sponsorer till rullskidslandslaget
Craft, Elpex, Swerob och Folksam utökar sitt samarbete med Svenska Skidförbundet och går in som nya lagsponsorer till det svenska rullskidslandslaget.
Svensk skidsport fortsätter utvecklas på ett spännande sätt. Det svenska rullskidslandslaget inleder i sommar samarbete med flera av längdlandslagets sponsorer.
Craft, Elpex, Swerob och Folksam utökar sitt samarbete med Svenska Skidförbundet och går in som nya lagsponsorer till det svenska rullskidslandslaget.
Svensk skidsport fortsätter utvecklas på ett spännande sätt. Det svenska rullskidslandslaget inleder i sommar samarbete med flera av längdlandslagets sponsorer.
– Vi har i många år haft ett mycket givande samarbete med det svenska landslaget i längdskidåkning, vilket bland annat har resulterat i nya tränings- och tävlingsplagg samt fantastiska framgångar för Sverige i OS, VM och världscupen. Nu när även rullskidor växer som träningsform vill vi gärna vara med och vidareutveckla den sporten och då är rullskidslandslaget en perfekt partner för oss, säger Crafts vd Jonas Peterson.
Craft kommer att förse landslagsåkarna med tränings- och tävlingskläder, underkläder, accessoarer samt plagg för återhämtning och avslappning.
Även Swerob, Folksam och Elpex blir nya lagsponorer och kommer att synas på alla rullskidslandslagets kläder under sommaren.
– Det ska bli mycket roligt att ta ytterligare ett steg i vårt samarbete med svensk längdåkning. När vi fick chansen att vara med och bryta ny mark tillsammans med rullskidslandslaget kändes det helt rätt, säger Helmut Schutze, vd på robotspecialistföretaget Swerob.
– Folksam är en mångårig partner till svensk skidsport och nu ökar vi samarbetet ytterligare. Vi önskar det så framgångsrika rullskidslandslaget all lycka i jakten på nya framgångar! säger Mats Andersson, sponsringsansvarig Folksam.
– Som totalleverantör av rullskidor till landslaget, Team 2015 och juniorlandslaget i längd så är det självklart att vi är med och stöttar även rullskidslandslaget – det kommer bli en intressant sommar, säger Elpex vd Johan Öberg.
– Det är fantastiskt roligt att starka företag som Craft, Swerob, Elpex och Folksam ser potentialen i det svenska rullskidslandslaget”, säger Per-Åke Yttergård, grenchef rullskidor på Svenska Skidförbundet. – Vi har mycket fina erfarenheter från vårt samarbete tillsammans med dessa partners på längdsidan och jag är övertygad om att det utökade samarbetet kommer generera framgångar även för rullskidåkarna.”
Lansering av rullskidslandslagets nya dräkt blir vid världscuppremiären i Kroatien 20–22 juni.