ICA fördjupar samarbetet med längdlandslaget
ICA och längdlandslaget har samarbetat sedan 2012 och ambitionen har alltid varit densamma: att inspirera och guida svenska folket till hälsosamma val.
Nu förlängs samarbetet mellan parterna till 2023/2024.
ICA och längdlandslaget har samarbetat sedan 2012 och ambitionen har alltid varit densamma: att inspirera och guida svenska folket till hälsosamma val.
Nu förlängs samarbetet mellan parterna till 2023/2024.
ICA och längdlandslaget har samarbetat sedan 2012 och ambitionen har alltid varit densamma: att inspirera och guida svenska folket till hälsosamma val.
Nu förlängs samarbetet mellan parterna till 2023/2024.
De senaste åren har ICA tillsammans med de folkkära profilerna i längdlandslaget inspirerat i Måltidskampen och utmanat skidstjärnorna i kunskap om hälsa i frågesporten I längdspåret. Dessutom har åkarna fått bjuda på sina bästa recept – Ebba Anderssons pokébowl, Charlotte Kallas laxtaco och Maja Dahlqvists pasta arabiatta.
— Många av våra skidåkare har ett stort intresse för matlagning och god kosthållning. ICA har genom aktiviteterna utmanat och lyft fram de sidorna hos våra skidstjärnor. När ICA nu går upp en nivå och ökar engagemanget i längdlandslaget ger det oss ännu större möjligheter att bidra till förbättrad folkhälsa i Sverige. ICA och längdlandslaget är två starka varumärken som tillsammans gör skillnad, säger Malin Westhed, Marknadschef Svenska Skidförbundet Längd, i ett pressmeddelande.
– Längdlandslaget har ju skördat otroliga framgångar de senaste åren, och det märks att de är omtyckta. De bjuder verkligen på sig själva och därför får filmerna och aktiviteterna som vi gör tillsammans ett enormt genomslag. Nu när vi förlänger avtalet hoppas vi kunna göra fler och större roliga saker tillsammans, säger Peter Hägg, Chef varumärkesengagemang & samarbeten på ICA.