Sebastian Samuelsson är på hammaplan under skidskytte-SM i Sollefteå.
Tävlingar & Resultat
CHECK COMPETITIONS
Torsbyelever i reklamfilm med norska sprintlaget
Längdeleverna vid Stjerneskolan, Torsby idrottsgymnasium har fått ett ärofyllt uppdrag.
De är med i norska sprintlandslagets reklamfilm som just nu sprids på bred front i grannlandet.
I september fanns norska sprintlaget i längd med bland andra storåkarna Finn Hågen Krogh, Eirik Brandsdal och Pål Golberg i Torsby på träningsläger. Samtidigt riggades konferenslokalen på Valbergsängen till filmstudio. Dit bjöds tre elever från Stjerneskolan, Torsby idrottsgymnasium in för att vara med och spela in reklamfilmen som är något av en gameshow där eleverna svarar på frågor för att vinna norrmännens utrustning.
Norska landslaget gör reklam för Bytteshelgen som arrangeras i Norge 9 och 10 november. Det är en variant av bytesmarknad där idrottsutrustning köps och säljs.
– Det är en väldigt populär helg, då idrottsklubbar över hela landet och SpareBank 1 bidrar till att folk kan köpa och sälja använd utrustning. Då är det fint att kunna ha det här samarbetet med de norska skidåkarna, säger Monica Evje, projektledare på SpareBank 1 som arrangerar Bytteshelgen.
Stämningen var lättsam i inspelningslokalen och det var inte utan att programledaren Finn Hågen Krogh darrade på manschetten.
– Jo, jag är allt lite nervös, sa han med ett skratt.
Torsbyeleverna Kerstin Näslund från SK Bore, Alexander Melin från Sundbyberg, och Emil Hagström från Garphyttan bjöd på sig själva.
Alexander Melin, Kerstin Näslund och Emil Hagström är numera välkända i Norge efter att ha spelat in reklamfilm med norska sprintlaget. Finn Hågen Krogh var programledare. FOTO: Linda Bengtsson.
– Riktigt pirrigt men det kändes lite lättare då de andra var nervösa också, säger Kerstin Näslund.
– En kul erfarenhet, säger Emil Hagström.
Självklart kunde de vår svenska skidhistoria och fick med sig både skidor, stavar och kläder hem.
– De här stavarna lär det gå undan med, säger Alexander Melin med ett leende.
Reklamfilmen på två minuter sprids i sociala medier av 14 SpareBank 1-banker och når ut till hela Norge – vilket så klart också innebär reklam för Torsby. Både ortsnamnet och idrottsgymnasiet nämns vi flera tillfällen.
▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒ ▒ä▒▒▒ ▒▒▒ ▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒å▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒ ▒å▒▒▒ ▒▒▒▒▒, ▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒ ▒å▒ ▒▒▒▒▒▒▒ ▒ ▒▒▒▒▒▒ ▒å ▒▒ä▒▒▒▒▒▒ä▒▒▒. ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒å ▒▒▒▒▒▒▒▒ä▒▒▒▒ ▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒. ▒▒▒ ▒▒ö▒▒ ▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒ ▒▒å▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒, ▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒ ▒ö▒ ▒▒▒ ▒▒▒▒ ▒▒▒ ▒▒▒ ▒▒▒▒▒ ▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒ ä▒ ▒å▒▒▒ ▒▒ ▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒ä▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒ ▒å ▒▒å▒▒▒ ▒ö▒ ▒▒▒ ▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒ä▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒.
▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒ö▒ ▒▒▒▒▒▒ ▒ö▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒ ▒▒▒▒▒ ▒ ▒▒▒ ▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒. ▒▒▒ ä▒ ▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒ä▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ρ
Årsmedlem
- Full tillgång till de fyra nyhetssajter året om
- Produkttester
- SC Play
- SC MyPages
Månadsmedlem
- Full tillgång till alla fyra nyhetssajter
- Produkttester
- SC Play
- SC MyPages
Mest lästa
Det digitala hemmet för skidåkare och fans
Bli medlem och stöd skidåkarnas community
Årsmedlem
- Full tillgång till de fyra nyhetssajter året om
- Produkttester
- SC Play
- SC MyPages
Månadsmedlem
- Full tillgång till alla fyra nyhetssajter
- Produkttester
- SC Play
- SC MyPages